היפראקטיביות

היפראקטיביות – הוא מושג המאגד בתוכו מגוון רחב של בעיות התנהגות ופעילות יתר. היפראקטיביות מתבטאת בקשיי מיקוד ושליטה בהתנהגות

אופן שימוש:

ציסטיב 1-2 כמוסות עד 3 פעמים ביום לפני הארוחה.

טי6A –כפית אחת מהולה בכוס מים לפני השינה רחוק מאוכל ומתרופות לפחות שעתיים.

במקרים מסויימים רצוי לצרוך 2 כפיות ליום אך אנא התקשרו להדרכת טבעוני.

למידע נוסף ולהדרכה  03-5399000

ניתן להקל על הילד באמצעים נוספים:

  1. קביעת גבולות סבירים וסדר יום מתאים לילד, מקלים על הילד את ההסתגלות.
  2. לימוד ותרגול הילד בנשימות עמוקות. שאיפה דרך האף לחלל הבטן ונשיפה ארוכה דרך הפה.
  3. איזון התזונהלתזונה חשיבות רבה באיזון תפקודי הילד. התזונה משתנה מילד לילד, אך באופן כללי אני ממליץ על תזונה מיוחדת אשר ביסודה מצמצמת את הפחמימות ל- 40% מכלל הארוחות ביום, כאשר מומלץ להקפיד על פחמימות מלאות. 30% חלבונים מהצומח או מהחי ו- 30% שומנים מהצומח. רצוי להקפיד על שלושת המרכיבים האלה בכל ארוחה, ולאכול מנות קטנות ומאוזנות בכל שעתיים. רצוי לצמצם את הממתקים והשתייה המתוקה, כולל המוצרים אשר רשום עליהם "דיאטטי", וכן כל מזון מעובד או צבוע.
    יש לשלב בארוחות – ירקות, פירות, אגוזים, דגנים, קטניות, שמן זית ועוד. המעבר לתזונה לפי שיטת טבעוני צריך להיעשות בהדרגה (רצוי להראות לילד את חשיבות העניין ולהיעזר בבעל מקצוע בתחום), באהבה רבה וללא כוחניות. לילדים אשר אינם מסוגלים לשנות את תזונתם הלקויה אנו ממליצים על תוסף תזונה הנקרא תא חמצני-2 המכיל את כל אבות המזון באיזון מירבי.
    תא חמצני-2 מספק את כל צורכי הילד ומאפשר לתאים ליצר את האנרגיה החיונית לחיים.
  4. הכנסת בעל חיים הביתה תהווה חוויה מתקנת לילד עם בעיות רגשיות.
  5. שיתוף פעולה בין המורים, הגננות וההורים בהבנת הילד ובמציאת אסטרטגיה לעיצוב הילד, חשוב בכל שרשרת הטיפול.
  6. צריך לשדר הרבה חיבה וסבלנות. ככל שקשה לכם, עליכם לזכור כי לילד קשה שבעתיים.

היפראקטיביות – הגדרת המחלה

היפראקטיביות זה מושג רחב לבעיות התנהגות.
הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD) היא אחת ההפרעות הנפוצות ביותר בקרב ילדים רבים. והיא יכולה להמשיך לתוך גיל ההתבגרות ובבגרות. הסימפטומים כוללים קושי להישאר ממוקד, קושי לשלוט בהתנהגות והיפראקטיביות (פעילות יתר).

שלושת תתי ה- ADHD:

  1. בעיית היפראקטיביות ואימפולסיביות – רוב התסמינים (שישה או יותר) נמצאים תחת הקטגוריות של היפראקטיביות / אימפולסיביות (קיים גם מצב שבו יהיו פחות משישה סימפטומים שעדיין במידה מסוימת ישתייך לקטגוריה הזו).
  2. בעיות קשב וריכוז – רוב התסמינים (שישה או יותר) הם בקטגוריה של חוסר תשומת לב. במידה שיש פחות משישה סימפטומים של היפראקטיביות ואימפולסיביות, עדיין תהיה השתייכות לקטגוריה (במידה מסוימת). ילדים עם תת סוג זה נוטים פחות להחצין את הבעיה, אך מאוד מתקשים להסתדר עם ילדים אחרים. הם יכולים לשבת בשקט, אבל הם לא שמים לב למה שקורה ומה נעשה סביבם (לא יהיו מרוכזים בנעשה בשיעור).
  3. משולב היפראקטיבי, אימפולסיבי ומפוזר – יותר ויותר שומעים לאחרונה על בעיות של היפראקטיביות. היפראקטיביות היא מושג רחב לבעיות של התנהגות ולבעיות של קשב וריכוז. אנשים רבים חושפים בתקשורת סבל של שנים שנגרם להם עקב היפראקטיביות. אנו שומעים על אנשי רוח ואנשי תקשורת לצד סלבריטאים רבים, שמדברים בחופשיות על קשיים בלימודים עקב אחת מההגדרות הקשורות להיפראקטיביות. ככל שהסיבות לכך רבות ומגוונות, כך גם התאמת הטיפול הטבעי, מצריכה התאמת טיפול שונה המותאמת לסוג הבעיה ולאפיון המדויק שלה.
  1. לצערנו, רובו של הממסד (רופאים, מורים וכדומה) נוטה לטפל במקרים אלו באופן סימפטומתי, על ידי התאמה של תרופות כמו ריטלין או קונצרטה, וזאת במקום לטפל בשורש הבעיה. מכיוון שהטיפול בילדים הסובלים מהיפראקטיביות מצריך שיתוף פעולה בין כל הגורמים: הורים, מורים וגננות, כולם חייבים לשתף פעולה כדי להבטיח את הצלחת הטיפול. לפני הכל, יש לבחון מהם הגורמים האפשריים לבעיות אלו אצל הילד.

קטגוריות מחלות