שיטה שמבוססת על טיפול סיני עתיק בדלקות אוזנייםוריאותאסטמהסינוסיטיסבעיות עיכול ובעיות רגשיות.

“בתעלת האוזן ניתן לקבל תמונת מצב עדכנית, בזמן אמת, של חסימות וחוסר איזון בגוף”, אומר יצחק טבעוני, מהנדס אלקטרוניקה ומחשבים מיהוד שעשה הסבה לרפואה פונקציונלית שמשלבת דיקור, הומיאופתיה וצמחי מרפא. בעקבות דלקת אוזניים קשה, שגרמה לו לאיבוד שמיעה ואובדן שיווי משקל, הוא פיתח שיטת אבחון וריפוי באמצעות האוזן (שיטת טבעוני).

השיטה כוללת צילום האוזן ובאמצעות נרות מיוחדים, שמכילים אבקה אנטיספטית שמשתחררת לתוך האוזן ושומרת על איזון המערכות בגוף. שיטה זו, שמבוססת על שיטת טיפול סינית עתיקה, הייתה נהוגה גם במצרים הפרעונית, הודו וטיבט.

השיטה כוללת התבוננות בעזרת מכשור אלקטרוני משוכלל בתעלת האוזן וצילום התעלה כולה, מסביר טבעוני. “לאחר שאני מתבונן בצילום שמתקבל אני מאבחן את האדם לפי “נטיית הטיפוס”, שיטה שפיתח ד”ר מנטריה הצרפתי, שמגדירה טיפוסים לפי חמישה אלמנטים של אופי ורגישויות. לדוגמה, טיפוס מופנם, פגיע ונעלב בנקל, רגיש לאנשים, אך סובל מרגישות במערכות העיכול והנשימה ובעור. לטיפוס מוחצן, שממהר לכעוס אך גם שוכח מהר, יש נטייה לבעיות בכלי הדם ולצרבות”.

עיסוי בחומרים צמחיים באזורים שונים בגוף, במסלולי האנרגיה (מרידייאנים), תוספת של רכיבי תזונה בכמות מזערית, שמגרים את מערכות הגוף לפעילות תקינה, ובשלב האחרון בנר עשוי שעווה טבעית וצמחים, “במטרה ליצור מצב של שאיבה עדינה, חימום עדין והחדרת אנרגיית צמחים על ידי פעולת עישון ואיבוק קל, של התעלה בשעווה טבעית. הטיפול מרגיע (יש מטופלים שנרדמים במהלכו) ולא כואב”, מסביר טבעוני.

לדבריו, השיטה מתאימה לסובלים מבעיות כרוניות חוזרות ולילדים היפר-אקטיביים. ניתן להיעזר בו במקרים של דלקת אוזניים, ירידה בשמיעה, סחרחורת או רעשים, וכמניעה למי שנמצא בקבוצת סיכון לבעיות אוזניים, כמו צוללנים ושחיינים, אנשים שעבודתם כרוכה בחשיפה לרעש ואבק, לסובלים מבעיות בדרכי הנשימה והאוזניים, לטייסים או למי שמרבים לטוס. כן ניתן לעזור בשיטה זו אנרגטית לבעיות עיכול, אסטמה, דלקת ריאות, סינוסיטיס ובעיות רגשית.