בשנים האחרונות אנו עדים לעליה ברמות התחלואה במחלות חורף. הדבר בא לידי ביטוי בעליה בתדירות התחלואה, עוצמת המחלה, משך הריפוי והסכנה לסיבוכים.
מדוע זה כך?  הדבר נובע ממגוון סיבות:
1. ירידה במערכות הזיהוי וההגנה הטבעיות של הגוף בהתמודדות מול מחוללי המחלות.
2. קיצור שעות האור.
3. שינוי בשדות  המגנטיים הסובבים אותנו ושינוי בטמפרטורות.

גורמים אלו מביאים לירידה במנגנוני ההגנה שלנו. בנוסף, קיימת תופעה של התחזקות מחוללי המחלות  שהם וירוסים, בקטריות, פטריות וכדו'.

הסימנים למחלה שבדרך:
חשוב לשים לב לאיתותים הראשוניים המקדימים למחלה: עייפות קיצוניתכאבי ראשכאבי גרוןכאבי אוזניים,כאבי שרירים, קור, חום ועוד. זיהוי הסימנים ומתן פתרון טבעי ומהיר ימנעו  את התלקחות המחלה.

מניעת הידבקות וטיפול במחלות חורף:
כדי למנוע מחלות בכלל ומחלות חורף בפרט עלינו לאזן את תפקודי מערכות ההגנה שלנו.
אדם שהאיזון שלו מופר מכל סיבה שהיא (פיזית, נפשית, מנטלית) חושף עצמו להידבק במחלות וויראליות, בקטריאליות ועוד.
על פי שיטת טבעוני, הרפואה הפונקציונלית מספקת כלים ייחודיים המאפשרים לאדם לאזן את עצמו וכך להפעיל מנגנונים עצמיים יעילים ביותר להגנה. בשיטה זאת אנו משפרים את יכולת ההתמודדות של האדם מול מחוללי המחלה.

למבוגרים לתינוקות ולילדים רגישים, בעלי נטייה לחלות בעונת החורף כדאי לחזק את מערכות  ההגנה והחיסון של הגוף מבעוד מועד, ע"י נטילה שגרתית של כמוסות קיירטיב או קיירטיב-וי בחודשים ספטמבר-מאי.  לאנשים רגישים במיוחד, חלשים או חולים במחלות כרוניות אפשר להוסיף גם אוליגוטיב COA ותא חמצני-2.

קיירטיב-וי – נוסחה ייחודית המכילה את ששת סוגי פטריות המרפא החשובות ביותר. הפורמולה מסייעת למערכות ההגנה והחיסון של הגוף לתפקד באופן מיטבי, בהתמודדות עם מגוון ווירוסים. קיירטיב-וי מיועד למניעת הידבקות בווירוסים כדוגמת שפעת ואחרים, מסייע לאנשים שכבר חלו במחלה, למניעת סיבוכים ולקיצור משך זמן המחלה. קיירטיב-וי מסייע למערכות ההגנה של גופנו לזהות את הווירוסים ולהתמודד עמם ביעילות ובמהירות.
קיירטיב – פיתוח חדשני המכיל פטריות שיטקה ואגריקוס. קיירטיב מעודד את מערכות ההגנה שלנו להפעיל טווח רחב של יכולות ריפוי. מתאים גם לשימוש  בזיהומים שונים, במחלות כשל חיסוני ובמחלות אוטואימוניות.