מחלות חורף – מניעה על פי  שיטת טבעוני.

הסתיו כאן החורף קרב ואתו מגיעות שלל תופעות חורף אופייניות ומחלות חורף, החל מצינון קל עד לשפעת ומחלות זיהומיות רבות, ולעיתים סיבוכים כדלקת ריאות.

יצחק טבעוני, נטורופת ומומחה לרפואה פונקציונלית מציע מספר דרכים ועצות, על פי השיטה הפונקציונלית למניעת מחלות החורף, כגון שפעת  או ההצטננויות. אחוז החולים במחלות חורף בעונות חורף וסתיו, עולה משנה לשנה. התדירות עולה והחולים מסתבכים עם תופעות הלוואי של מחלות חורף.

מדוע זה כך? למה חולים במחלות חורף? הסיבות הן רבות ומגוונות ולעיתים מפתיעות:

  • ירידה במערכות הזיהוי וההגנה של הגוף בהתמודדות מול מחוללי המחלות.
  • המאפיינים של חורף וסתיו הם בין היתר: קיצור שעות היום, שינוי בשדות המגנטיים, הסובבים אותנו ושינוי בטמפרטורות. לכל עובדה כזו קשר לנטרול מערכות מסוימות הגוררות ירידה במנגנוני ההגנה של האדם.
  • התחזקות מחוללי המחלות כווירוסים, בקטריות, פטריותוכדומה.
  • ההסתגלות המהירה של מחוללי המחלה למצבים חדשים, כמו תרופות והתחזקותם, לעומת היחלשות מערכת ההגנה של האדם.
  • מוטציות של וירוסים/ חיידקים בקצב מדהים.
  • חוסר איזון נטיית הטיפוס מוביל לחוסר יכולת האדם להתמודד ולהתפתחות מחלות חורף.

הסימנים למחלה שבדרך….שימו לב לאיתותים הראשוניים המקדימים של מחלות חורף: עייפות מוזרה, כאבי ראש, לחץ בראש, כאבי גרון, כאבי אוזניים, כאבים בשרירים, קור, חום ועוד.

כיצד לטפל או למנוע את מחלות חורף?

על פי שיטת טבעוני, אנו מספקים כלים ייחודיים, המאפשרים לאדם לפתח מנגנוני הגנה בעצמו. בשיטה זאת, אנו משפרים את יכולת ההתמודדות של האדם עם מחלות חורף.

אנו ממליצים למבוגרים ולילדים רגישים, אשר נוטים לחלות בעונות אלו של השנה, להגן על עצמם מבעוד מועד. בשיטת טבעוני הפתרון יעיל לילדים וגם למבוגרים, אשר חשופים לסביבת אנשים חולים: בגן, בבית הספר ובמקום העבודה. מומלץ לחזק את המערכת החיסונית  כדי לחסוך ההידבקות המיותרת בדלקות (גרוןריאות,אוזניים ועוד), בווירוסים כשפעת ועוד. חברת טבעוני פיתחה את כמוסות הקיירטיב,  שאותן רצוי לקחת מתחילת ספטמבר ועד לסוף מאי וכן את אוליגוטיב COA.

מחלות חורף – מניעה על פי  שיטת טבעוני.

קיירטיב/ קיירטיב-וי  אחד הכלים החשובים למניעת הזיהומים בקטריאליים וויראליים:

קיירטיב-  פטריות בעלות רכבי הגנה  יקרות ערך.

קיירטיב-וי- פורמולה אורגנית ייחודית, הפועלת ברמת הבידול החיסוני מובילה לאיזון ולוויסות תפקוד מערכת החיסון ומעוררת לתגובה אנטי ויראלית מרבית. קיירטיב-וי מכיל קשת רחבה של פטריות מרפא, ובמיוחד את הספקטרום המלא, הנקרא HEAA ותמצית תה ירוק.

בשיטת טבעוני אנו מספקים כלים לאדם לפי אפיונו. שיטת האפיון נקראת אוליגותרפיה

בה אנו מאזנים את האדם, על פי נטיית הטיפוס שלו.

כשגוף האדם מאוזן, מנגנוני ההגנה פועלים בצורה היעילה ביותר.

איזון בכל השנה ישמור עלינו, ברוב המקרים, מפני מחלות ובמיוחד מפני מחלות חורף. זאת נשיג על ידי איזון תהליכים ונטיית הטיפוס שלנו: שמירת תקינות השינה, תזונה נכונה, שתייה, ונשימה עמוקה.

אנו ממליצים למבוגרים ולילדים רגישים, אשר נוטים לחלות בתקופות חורף, להגן על עצמם מבעוד מועד.

מבוגרים:

ההמלצה למניעת  מחלות חורף על ידי קיירטיב/ קיירטיב- וי – אופן השימוש:

תחזוקה: 1 כמוסה בבוקר,1 כמוסה בצהריים, חצי שעה לפחות מזמן הארוחה.

כאשר מחלה קיימת  שפעת או מחלה זיהומית כלשהי: 2 כמוסות, כל שעתיים, עד 6 פעמים ביום.

המטרה בשיטת טבעוני, לספק את הכלים המיוחדים, כדי לאפשר לגוף להתמודד ביעילות מרבית. אם נתפוס את המחלה בשלב הראשוני, הריפוי יהיה באותו יום, או מקסימום יומיים. לעיתים נדירות הגוף יזדקק ליותר זמן. שתי כמוסות, כל שעתיים, עד להעלמות הסימפטומים, כמו: חום, חולשה, כבדות בראש, כאבי שרירים ועוד. ביום שלמחרת השיפור, לצרוך חצי מהכמות של הקיירטיב  מיום האתמול, וכך הלאה עד למנת תחזוקה שהיא: 1 כמוסה בבוקר ו-1 כמוסה בצהריים.

* בנוסף מומלץ אוליגוטיב  COA ואוליגוטיב CU : חמש טבליות זעירות, מכל סוג, מתחת ללשון, בוקר וערב.

ילדים:

עד גיל שנתיים, למניעת מחלות חורף – קיירטיב/ קיירטיב-וי: רבע עד חצי כמוסה בוקר וצהריים בהתאם לגיל.

עד חצי כמוסה, עד 4 פעמים ביום, יחד עם אוליגוטיב COA  ואוליגוטיב CU, שתי טבליות זעירות מעוכות מתחת ללשון.

מגיל שנתיים ועד 5 שנים- למניעת מחלות חורף – קיירטיב/ קיירטיב-וי: חצי כמוסה בוקר וערב.

למניעת מחלות חורף – קיירטיב/ קיירטיב-וי: חצי כמוסה, עד כמוסה 5 פעמים ביום, יחד עם אוליגוטיב COA ואוליגוטיב CU, שלוש טבליות זעירות מעוכות מתחת ללשון.

מגיל 5-12, למניעת מחלות חורף – קיירטיב/ קיירטיב-וי: חצי כמוסה עד 1 כמוסה בהתאם לגיל, בוקר וערב.

למניעת מחלות חורף – קיירטיב/ קיירטיב-וי: חצי כמוסה עד כמוסה, 4 פעמים ביום, יחד עם אוליגוטיב COA ואוליגוטיב CU, חמש טבליות זעירות מתחת ללשון.

טיפים נוספים לימי חורף וסתיו:

  • זה הזמן להתפנק במאכלים ובשתייה חמימים לאורך כל היום. האוכל והשתייה החמימים מאפשרים את המרצת זרימת הדם ושיפור תפקודי מערכות ההגנה.
  • הימנעו מאכילה ושתייה של מוצרים קרים.
  • הוסיפו למזון ולשתיה תבלינים כקינמון וציפורן המחממים את הגוף בתקופות חורף.
  • לאנשים הרגישים למחלות חורף ולמניעת יצירת ליחה רבה, מומלץ להימנע מאכילה ושתייה של מוצרי חלב, הגורמים ליצירת ליחה מופרזת ולחסימת המערכת הלימפתית. עודף ליחה משבש את תפקודי מערכת ההגנה.
  • בחורף הרבו בפעילות גופנית לאורך היום, כדי להתחמם וכדי להמריץ את מחזור הדם.
  • במידה ואתם מתחילים לזהות סימנים ראשונים המקדימים למחלה, רצוי לאכול מרק חם כדי לשפר את ההתמודדות מול המחלה. רצוי שהמרק יכיל: בצל להמסת הצטברות הליחה, שום המכיל רכיבים אנטי בקטריאליים, בטטה וגזר המכילים בטא קרוטן, התורם ליציבות המערכת החיסונית ומשמש כאנטי אוקסידנט טוב, עלים ושורש של סלרי המכילים ויטמין C, טימין, המכיל רכיבים המונעים התרבות בקטריאלית בגרון, מעט פפריקה סודנית לחימום הגוף ולהמרצת מחזור הדם. רצוי להימנע מאבקת מרק (המכילה מונוסודיום גלוטמט) הגורמת לרגישות ולחולשה של מערכות ההגנה ומגבירה את הסיכון לחלות ביתר קלות.
  • כל המידע במאמר זה הוא מידע אינפורמטיבי מקצועי ואינו בא להחליף את הוראות הרופא המטפל.