כהורים, אנו מעוניינים לגונן ולשמור על ילדינו. המשימה קשה במיוחד כשהם תינוקות ולא יודעים להסביר ולהצביע על מקור הכאב. במצב זה, לא תמיד ההורים יודעים בדיוק מה טוב עבור ילדם.

מחלות ילדים אצל תינוקות:

תינוק רגיש לסביבה החדשה ,על כן הרגילו אותו בהדרגה לעולם החדש. התאורה, הרעש והתחושה הפיזית זרים  לתינוק, לכן יש להרגיל את התינוק לכל דבר חדש בהדרגה, כדי שלא יהווה טראומה לתינוק. הילד מקבל חיסונים בראשית חייו, שגם הם מהווים מעין טראומה לגוף. לכן, הוא מפתח לעיתים קרובות חום גבוה. בכל אופן, אם ניתן חיסון ,מומלץ לשלב כמה ימים קיירטיב – תוסף תזונה טבעי, למניעת תופעות לוואי.

כדאי להקפיד על הנקה סדירה לתינוק, תוך שמירה על איכות התזונה של האם. ולאחר כמה חודשים נסו להתאים מזונות נוספים. נשים רבות נוטות לתת לילד מזון, שלא מתאים לתינוק ,בגילו הצעיר, כמו : לחם, עוף, כבד, ביסקוויטים ועוד. בראיית הרפואה הפונקציונלית, מזונות אלו לא רק שאינם תורמים לחלק מהתינוקות, אלא אף עלולים להזיק. עדיף בגיל 6 חודשים להתחיל עם ירקות קלים, כמו גזר ודלעת.  מאוחר יותר, ניתן להוסיף  שורשים כמו סלרי ופטרוזיליה. בשלב זה, עדיין עדיף להימנע מאורז ותפוחי אדמה. כשמתחילים לתת פירות,  מומלץ  להתחיל מתפוח אפוי, שהוא קל לעיכול ובהדרגה לעבור לתפוח חי, קלוף ומגורד. מאוחר יותר, ניתן להוסיף בטטה מתוקה, בצל וחלב שקדים.

ילדים – מחלות:

מערכות ההגנה לא מאוזנות בילדים, לכן אנו רואים מחלות בקרב הילדים בעיקר בסתיו ובחורף וכן רואים הסתבכות מחלות בדרכי הנשימה (קוצר נשימה), דלקות( גרון, סינוסים אצל ילדים, אוזנייםריאותדרכי השתןועוד) נזלת מחלות חום.

ילד מאוזן לא יידבק במחלה, גם אם הילדים בגן חולים. הוא יתמודד היטב עם שינויי באקלים, יתמודד היטב מול ווירוסים וחיידקים ולרוב לא יחלה בחורף או בסתיו.

מחלות חורף אצל ילדים:

יש מגוון מחלות ילדים, האופייניות לסתיו ולחורף: החל מצינון קל ועד לדלקות, שפעות ודלקת ריאות.

אחוז הילדים החולים במחלות חורף, גדל משנה לשנה, המחלות עצמן הופכות לקשות ועמידות יותר, ומשך זמן הריפוי ממושך יותר.

הסיבות למחלות  ילדים הן:

  • התחזקות מחוללי המחלות כוירוסים, בקטריות, פטריותוכד'.
  • וירוסים וחיידקים עוברים שינויים (מוטציות) ומקשים עוד יותר על ההתמודדות.

ירידה במערכות הזיהוי וההגנה של הגוף בהתמודדות מול מחוללי המחלות. מצב זה נוצר עקב חוסר איזון במערכות הפיזיות והנפשיות של האדם, כתוצאה ממתח, לחץ, עייפות, תזונה לקויה, נשימה שטחית ונטיית טיפוס האדם.

מחלות ילדים – הטיפול לפי שיטת טבעוני:

ילדים חשופים למחלות  נטפל בהם בהתאם לנטיית הטיפוס שלהם:

נטייה ראשונה  – קשורה לילדים רגישים לשינויי אקלים. בשינויי אקלים הם מפתחים חום ומחלות זיהומיותואלרגיות בכל מעבר עונה. נטיית טיפוס זאת נקראת  MAN-CU.

נטייה נוספת של ילדים, אשר עלולים לחלות בסתיו ובחורף נקראת COA. בנטייה זאת, לילדים אין פתרון הגנתי הולם לתנאי הסביבה והם נדבקים במחלות ילדים , או מפתחים מחלות וחום בקלות רבה.

מהם הסימנים לכשל בהתמודדות מול מחלה קרבה אצל תינוקות וילדים:

שימו לב לאיתותים הראשוניים המקדימים למחלה: עייפות מוזרה, כאבי ראש, כאבים או יובש  בגרון, כאבי אוזניים, כאבים בשרירים, קור, חום ועוד.  אצל תינוקות ניתן לראות זאת בבכי, בהזעה מוגברת בעיקר בקרקפת ובהפרשה צהבהבה בצידי העיניים.

מהם הכלים הטבעיים היעילים למניעת מחלות ילדים ולטיפול בילדים לפי שיטת טבעוני:

קיימים שני שלבים: שלב מניעתי ושלב טיפולי בזמן מחלה.

תזונה מאוזנת לעונת הסתיו והחורף יסייעו לילדים להתמודד.

לילדים רגישים למחלות חורף (אפילו הקלות) כמו : נזלתשיעול ודלקות אוזניים, מומלץ להימנע ממוצרי חלב. במידה ואתם מתחילים לזהות סימנים ראשונים המקדימים למחלה, רצוי לאכול  מרק חמים כדי לשפר את ההתמודדות מול המחלה.

המרק המומלץ יכיל:
בצל להמסת הצטברות הליחה,  שום המכיל רכיבים אנטי בקטריאליים, בטטה וגזר המכילים בטא קרוטן התורם ליציבות המערכת החיסונית ומשמש כאנטי אוקסידנט טוב, עלים ושורש של סלרי, המכילים ויטמין C, טימין המכיל רכיבים המונעים התרבות בקטריאלית בגרון, מעט פפריקה סודנית לחימום הגוף ולהמרצת מחזור הדם. רצוי להימנע מאבקת מרק (המכילה מונוסודיום גלוטמט) הגורמת לרגישות ולחולשה של מערכות ההגנה ומגבירה את הסיכון לחלות ביתר קלות.

חשוב ביותר, לאזן את נטיית הטיפוס בהתאם לילד עצמו. אנו ניתן לילד טבליות זעירות וטעימות מתחת ללשון פעמיים ביום, בהתאם לנטייה שלו (COA או MAN-CU).

הטיפול היעיל ביותר במחלות בכלל ובמחלות ילדים בפרט, כולל מחלות החורף, הינם תוספי תזונה הטבעיים ייחודיים – הנקראים קיירטיבקיירטיב-וי: תוספי תזונה אלו, מטפלים  בסימפטומים כמו: נזלת, שיעול, זיהום וויראלי כמו שפעת, דלקות (ריאות, גרון, סינוסים, אוזניים ועוד). בקיירטיב/ קיירטיב- וי,  ניתן להשתמש כטיפול או כחיסון למניעת מחלות, בכללם מחלות ילדים ומחלות חורף.

לטיפול בילדים, שכבר חלו במחלת ילדים ולא חשוב שם המחלה, נצטרך לטפל בחצי כמוסה, עד כמוסה, כ- 4 פעמים ביום של קיירטיב/ קיירטיב-וי ,עד אשר הסימפטומים נעלמים .

לרוב, ניתן להתגבר על המחלה באותו היום, אם פועלים נכון ומטפלים מייד.

לילדים הרגישים למחלות בכלל, אנו ממליצים על  אוליגוטיב (יסוד זעיר החיוני לאיזון פעילות התאים) הנקרא COA, והוא אמור לאזן את תפקודי מערכות ההגנה ולטפל במגוון  מחלות ילדים.

השילוב עם קיירטיב/ קיירטיב-וי מוכיח את עצמו כיעיל בטיפול מחלות ילדים לתקופה ארוכה וממושכת.