נשים חוות לאורך חייהן מעברים רגשיים ופיזיים המשפיעים ומושפעים משינויים במערכת ההורמונלית: שינויים במהלך החודש, בזמן המחזור החודשי, שינויים הורמונליים במהלך ההריון ולאחר הלידה, וכן  בגיל המעבר.

הרפואה הפונקציונלית שמה דגש רב על איזון המערכת ההורמונלית. בזמן מתח וחרדות הגוף מתרכז במערכות העיקריות, כמו פעילות הלב והנשימה ושם פחות דגש למערכות אחרות כמו מערכת העיכול והעור. מכאן שמתח או כל מצב רגשי שלילי אחר, משפיע על מראה העור ויתבטא בין היתר כקמטים, שינויים בצבע ובמרקם העור, נפיחות בפנים, כתמים כהים מסביב לעיניים, כתמים מיותרים בכל הגוף, ובעיקר העור יאבד את המראה הצעיר ויקדים להתבלות. ברפואה הפונקציונלית, אנו מאזנים את המערכת ההורמונלית ועל ידי כך מטפלים מבפנים. אנו מסייעים לתאים לחזור לפעילות תקינה ומאוזנת החשובה להתחדשות תקינה של העור, עיכוב תהליכים הרסניים, שיפור מרקם הטונוס והגמישות ע"י עידוד ייצור הקולגן והאלסטין, ויסות רמת הלחות בעור וטיפול פנימי בפגעי עור.

איזון הורמונלי טבעי ושמירה על מראה עור צעיר על פי שיטת טבעוני:

את האיזון ניתן להשיג באמצעות נטילת יסודות זעירים בשם אוליגוטיבCU-Z  ובסיוע המרכיב התזונתי החשוב הנקרא ביוטיב. שימוש משולב של שניהם, מוביל לאיזון הורמונלי ומשפיע גם על המערכת העצבית, ובכך עוזר להפחית זעזועים ותנודות במצבי הרוח. על מנת לאזן את המצב הרגשי של האישה, ניתן להוסיף אוליגוטיב LIT, לטיפול בשינויים במצב הרוח, דיכאון או חרדות.

תזונה מאוזנת חשובה למראה צעיר ובריא:

נשים עוברות תהליכים רבים בחייהן, שהבולט ביניהם הוא הריון. שינויים קיצוניים אלו, מחייבים כל אישה למודעות גבוהה והתארגנות נכונה. תזונה מאוזנת היא כלי נוסף וחשוב שעל האישה לאמץ, כדרך חיים ולהתאימה לשינויים שעוברים עליה. יש לשמור על חמש ארוחות ביום, כשמכלול כמות החלבונים מגיע עד ל- 30% מכל ארוחה. מגיל ארבעים, מומלץ להגביר את אכילת השומנים החיוניים עד להיקף של 30% מכמות הארוחה. השומנים המומלצים הם: שמן זית, טחינה, אבוקדו, אגוזים, דגים ועוד.

כהשלמה תזונתית לנשים בכל גיל, מומלץ לצרוך ביוטיב המכיל איזון של חומצות שומן חיוניות, אשר אינן נמצאות במזון שלנו ותורמות לשמירה על מראה צעיר.

עייפות גורמת לפגיעה במראה עור האישה:

ריבוי מטלות הנשים בחייהן לצד מעורבות רגשית גבוהה, המלווה את תהליכי החיים, בתוספת תזונה לקויה ושינה לא תקינה, גורמת  לנשים לעייפות, שלעיתים קרובות משלבת עייפות מנטלית ופיזית גם יחד. עייפות מכל סיבה ,פיזית או רגשית, מרמזת שקיימת ירידה בייצור אנרגיה בתאים. במקרים אלו, הזנת העור מבפנים נפגמת ומכאן מתחילה פגיעה במראה העור. חשוב לסייע לתאים לחזור לפעילות תקינה ומאוזנת ולשפר את הנשימה התאית, החשובה להגנה על התאים ולהתחדשותם התקינה.

מספר  טיפים שיעזרו לך לשמור על מראה צעיר:

  • הקפידי על שעות שינה, מהן את קמה מאוששת ומלאת אנרגיה.
  • אכלי באופן מאוזן, לפחות שלוש ארוחות ליום.
  • הימנעי מתמריצים כמו קפה, קולה, ג'ינסינג ועוד.
  • בצעי פעולות הרפייה, תוך כדי נשימה עמוקה.
  • בבוקר עם הקימה, התקלחי עם מים חמים וקרים לסירוגין.
  • ברפואה הפונקציונלית, אנו משתמשים  בקיירטיבתא חמצני-2וולטיב-1, כדי לאזן מצבי עייפות ולחזק את הקולגן והאלסטין בעור.
  • המנעי משתיית משקאות תוססים ומוצרי דיאט.
  • שלבי בחייך פעילות ספורטיבית מתונה על מנת להעלות את רמת הסרוטונין בגוף.
  • שלבי בתפריט זרעים מסוגים שונים, הם מכילים שפע של מינרלים, סידן, אומגה, ברזל ועוד.
  • חשוב מאוד לשלב בתזונה שלנו סיבים תזונתיים לפעילות מעיים תקינה.