חג פסח המתקרב, מתאפיין במאכליו המיוחדים והארוחות המשפחתיות הגדולות והלא נגמרות. במיוחד, קשה לראות את מבטי הסבתות והדודות, אשר מכריחים אתכם לסיים את האוכל שבצלחת אחרת ,יעלבו. חג הפסח מתאפיין במזונות אשר לא תמיד מתעכלים בקלות (מצה, קציצות עם קמח מצה מטוגנים!…). מזונות אלו, מפרים את איזון תפקוד מערכת העיכול וכתוצאה מכך גורמים לכאבי בטןעצירותגזים, נפיחויות ואף השמנה. הטיפים המובאים להלן, יקלו עליכם את התופעות הנלוות למאכלי החג.

  1. מומלץ לבשל את מנות חג הפסח עם מינימום שמן והרבה ירקות.
  2. בזמן סעודות חג הפסח, מומלץ לאכול ירקות עליים ונבטים ולהוסיף לימון ושמן זית בכל ארוחה, העוזרים לעכל שומנים  מהר וטוב יותר ולנצל אנרגיה בצורה יעילה יותר.
  3. לפני ארוחות חג הפסח, שתו שתי כוסות מים. אם אינכם אוהבים לשתות מים הוסיפו פלחי לימון.
  4. מומלץ להגיע לארוחת ליל הסדר ובכלל לארוחות המשפחתיות, כשאתם "לא מתים מרעב".
  5. לאוהבי המצות, עדיף להרטיבן כדי להקל על פעילות העיכול ולמנוע עצירות, גזים וכאבי בטן. בכל מקרה, אל תפריזו בכמות המצות ודאגו בימות חג הפסח לשתות יותר מים. המים חיוניים כדי להרטיב את מזון היבש והכבד ולצמצם את קיבולת הקיבה.
  6. בין הארוחות, מומלץ לאכול ירקות או פירות כדוגמת: גזר, מלפפון, תפוח, סלק, מישמש, ארטיק ביתי ממיץ תפוחים או מיץ מנגו קפוא. לאלו שמאוד רוצים מתוק, יכולים לאכול שוקולד ועדיף מריר.
  7. איכלו ארוחות קטנות, מספר פעמים ביום. בליל הסדר איכלו תפוח עם כוס תה, כחצי שעה לפני הארוחה, כך תאכלו באופן מבוקר, ותמנעו עצירות.
  8. שתו תה, לאחר כל ארוחה בחג הפסח. עדיף תה המכיל שומר, קמומיל והל. התה מסייע לעיכול ומרגיע נפיחות וגזים.
  9. לאחר הארוחה, אל תשבו מול הטלוויזיה או תשתרעו על הספות בסלון. במקום זה, שחקו עם הילדים, צאו להליכה בת חצי שעה, או עשו כל פעילות אחרת אשר תמריץ את מחזור הדם ותסייע למניעת עצירות ולעיכול טוב יותר.

שימוש בסיבי FOS ביוקל. חיוניים ביותר במיוחד לאחר המצות והמאכלים הכבדים והמטוגנים. מומלץ לשים בשתייה בהדרגה מ- 1/8 כפית ביוקל פעמיים ביום ובכל יום לעלות ל-