דיכאון חורף –  לחברת טבעוני יש מענה טבעי יעיל ובטוח.

האם חשתם עצובים ללא סיבה? דיכאון חורף- זה טבעי, צפוי וניתן לטיפול!

"דאון" (דיכאון) ללא סיבה

רבים מאיתנו חשים מעט מדוכדכים ולעיתים אנו לא יכולים להצביע על הסיבה לכך. אנו נוטים לייחס זאת לעומס, ללחץ או לסדר היום הציבורי, שאינו חוסך מאיתנו עצב ודאגה. בשלב מסוים, אנו עלולים לפספס את השלב שבו אנו צריכים להבחין, כי מדובר בדיכאון חורף ויש צורך למנוע החרפה. על מנת לקבל מושג על הסימפטומים, צריך להבין  מהו דיכאון חורף.

דיכאון חורף – מהם הסימפטומים?

דיכאון חורף יכול להופיע באופנים שונים, שמאופיינים בשינויים במצבי רוח, חוסר חשק גורף לפעילות, בעיות ריכוז, חוסר אנרגיה, עייפות מוגברת, רצון לשינה מרובה, עלייה בתיאבון, חשק עז לפחמימות, עליה במשקל (בעיקר בקרב נשים), חוסר רצון לצאת מהבית, אפילו לא לבילוי.

דיכאון חורף תוקף כ- 6% מהאוכלוסייה בצורה קשה ומצבם מוגדר כ"תסמונת הפרעה אפקטיבית עונתי (SAD) או דיכאון חורף. 14% סובלים מתסמינים במידה קלה יותר, אך עדיין התדירות גבוהה.

דיכאון חורף – למה זה קורה?

מחקרים קליניים ופסיכולוגיים, שבאו לבחון  את תופעת דיכאון חורף, לא הצליחו להצביע על מגמה ברורה, למעט העובדה על נוכחות הבעיה  דווקא בעונת החורף.

על פי שיטת טבעוני, הרפואה הפונקציונלית, אנו רואים בירידה לחשיפה לאור יום, בקור החורף ובשינויים בלחץ האטמוספרי (המשנה את השדות המגנטיים הסובבים את האדם) את הגורמים לתופעת דיכאון חורף. הקור מאט את פעילות המערכת ההורמונלית והתוצאה פעילות עצבית ורגשית לקויה.

צמצום החשיפה לאור יום, משבש אצל אנשים רבים את איזון מערכת העצבים האוטונומית, הגורמת לשיבושים ביצירת הורמונים, כגון מלטונין, הקשור לשינה ולנמנום.

דיכאון חורף – מה כדאי לעשות למניעה? ישנם מספר דברים שאפשר לאמץ, כחלק מחיי היומיום, כאשר אנו מאבחנים סימפטומים של דיכאון חורף:

 

  • פעילות גופנית (מהסוג שאוהבים ביותר לעשות).
  • שהייה בת 30 דקות ביום בשמש החורפית.
  • להאיר היטב את מקום השהייה שלכם במשך היום והערב.
  • ישנם יסודות טבעיים, שפותחו במיוחד לאיזון ותיקון המצב:
  • סטביליום– לאיזון מהיר של מערכת העצבים המרכזית, המובילה לשיפור ניכר במצב הרוח שלנו ובתפקוד.
  • קיירטיב – לאיזון מערכת ההגנה ולאיזון מערכת העצבים הסימפתטית.
  • אוליגוטיב  COAואוליגוטיב- LIT.
  • אם קיימת תלונה על שיבושים במערכת ההורמונלית, מומלץ להוסיף 3 כמוסות ביוטיב.

את תוספי התזונה ניתן להשיג בחברת טבעוני בבתי מרקחת ובתי טבע מובחרים.