מחקרי השוואה מצאו בשנים האחרונות, שבמדינות מסוימות במערב הרמה הממוצעת של רכיבי תזונה חיוניים בחלב-אם, ירדה בכ- 35 אחוזים בממוצע לעומת הרמות לפני 15 שנים.

לכן, פותחו שיטות ורכיבי תזונה טבעיים, שיכולים להוות כלים נאותים להריון בריא וללידת תינוק בריא.

הריון גורם לשינוי מהותי בתהליכים אצל האישה בכל אחד משלביו. ניתן לחלק הריון לשלושה שלבים. עם זאת, יש להוסיף לכך את שלב הטרום הריון. פרק זמן מקדים, שרצוי להכין את הגוף, כדי שהוא יהיה במצב של איזון מרבי בזמן קליטת הריון. איזון טרום הריון, מגדיל את הסיכוי להריון בריא וללידת תינוק בריא. לאחר הלידה – יש להתנהל באיזון בזמן ההנקה והחזרה לשגרה.

טרום הריון: בשלב טרום הריון –  אם הריון מתוכנן בעתיד הקרוב, או אישה בגיל הפוריות ואינה משתמשת באמצעי מניעה,מומלץ לשמור על איזון התזונה והפעילות. השבועות הראשונים להריון, הם זמן חשוב ביותר להתפתחות תינוק בריא ולכן חשוב להגיע לשלב הזה כשהגוף מוכן.

השלב הראשון: במקרים רבים בשלב הראשון של הריון, עם השמחה, מגיע   שלב הבחילה וחוסר יכולת או רצון לאכול. כך נמנעת מהגוף תזונה מאוזנת הגורמת לחסכים ברכיבי תזונה חיוניים לאישה ולעובר. התופעה נפוצה בכל העולם בשכיחות של 60-80 אחוזים בין הנשים ההרות. היא אינה מתחילה מיד עם ההתעברות, אלא לאחר כשלושה שבועות, ונמשכת כשלושה חודשים, ולעיתים אף הרבה יותר.

בכל שלב בהתפתחות העובר, יש צורך ברכיבי תזונה המיוחדים לשלב ההתפתחותי של העובר ועל האישה לדעת לשמור על עצמה כדי שלא ייווצרו חסכים בגופה.

השלב השני: שלב זה של הטיפול מגיע בדרך כלל לאחר שהבחילות חלפו. זה הזמן לאזן את הרכב התזונה ולאכול ארבע ארוחות מסודרות ליום, שיכללו את כל אבות המזון. בשלב הזה מופיעות החולשות, חוסר ברזלוויטמיןB12 .

השלב השלישי: בשלב זה העובר מתפתח ומוסיף משקל בקצב מהיר. הוא צורך כמויות גדולות יותר של רכיבים חיוניים מהאם, דוגמת חומצות שומן, החיוניות ביותר להתפתחות מוח העובר ומערכת העצבים שלו. חוסר איזון ברכיבים אלו במזונה של האם מוביל לחסרים ולנזק לעובר ולאם . לכן, בחודשים אלה, על האם להעשיר את מזונה בחומצות שומן חיוניות המותאמות להריון בריא ולידת תינוק בריא.

חלב אם מאוזן חשוב לבריאות התינוק:

מחקרי השוואה, שנערכו בשנים האחרונות, מצאו שבמדינות מסוימות במערב הרמה הממוצעת של רכיבי תזונה חיוניים בחלב אם, ירדה במידה רבה לעומת איכות חלב- האם, לפני 15 שנים. מצב של חלב אם בלתי מאוזן לאחר הלידה, מרמז על מצב לא מאוזן של האישה והעובר בכל תקופת ההיריון. את התוצאות לא ניתן לראות מיד. העובדות כיום מראות, כי נשים רבות סובלות לאחר הלידה מבעיות שונות כגון: דיכאוןתשישותהשמנה,נשירת שיערכתמים על העור והתפתחות מחלות שונות, או התחזקות בעיות, שהיו קיימות בעבר. התינוקות שנולדים לאם שהתזונה וההתנהלות שלה לא היו מאוזנות, סובלים יותר ממחלות או רגישויות יתר במערכת הנשימה, מזיהומים באף, בגרון ובאוזנייםחוסר קשב וריכוז, בעיות בהתנהגות וחולשה. אלה הן רק חלק קטן מה"תקלות". לא פעם נשים מיניקות אומרות: "אני לא מבינה למה התינוק חולה כל הזמן, הרי אמרו , שאם אניק את הילד אני מספקת לו הגנה לזמן רב". ובכן, התשובה לכך מורכבת, כי אין ספק שהנקה יכולה ואמורה לספק לתינוק את התזונה המתאימה ביותר כיום, באופן ששום תזונה חיצונית (פורמולה באבקה) לא תשווה לה. איכות החלב הוא פועל יוצא של איכות התזונה שהאם מכניסה לגופה.

תאי הגזע הטבורי:

כיום, מדובר רבות על תאי גזע הנלקחים מהטבור, אשר בעתיד יוכלו לספק פתרון למחלות קשות. אין ספק שאיכות תאי הגזע שמופקדים צריכים להיות טובה כדי שבמקרה הצורך הטיפול יצליח.

עדיפות ההנקה לתינוק בריא:

האם עדיין הנקה עדיפה על פני פורמולות מזון מוכנות?

כן, בהחלט. למרות הירידה באיזון התזונתי של חלב האם, ההנקה עדיין עדיפה בהרבה על כל פורמולה, שהיא תוצר תעשייתי שמערכת העיכול של התינוק אינה מכירה.

עם הלידה, מערכת העיכול של התינוק אינה חזקה מספיק, כדי לעכל חלב עשיר כמו חלב פרה, או חלב סויה, ולכן חלק מהתינוקות לוקים באלרגיהנזלת או סימפטומים אחרים. חלב האם דליל יותר ומותאם למערכת העיכול של התינוק. וכמובן, תינוק יונק חשוף פחות למחלות מהתינוק שאינו יונק.

ניתן לשפר את המצב אם ננהג לפי כללים נאותים לכל שלב בהריון. על האישה ללמוד על ההיריון וללמוד כיצד לנהל כל שלב בהריון מתחילתו ועד סופו הטוב.

שיטת טבעוני להריון בריא ותינוק בריא:

על פי שיטת טבעוני לנשים בהריון יש לעשות:

לימוד נשימות נכונות מהשלב שלפני ההיריון ועד סוף ההיריון. אנו מלמדים נשים נשימות עמוקות, כדי לחמצן את התאים באופן יעיל. חמצון תקין חשוב לאישה בכל שלבי ההיריון: בשלב ראשון לצמצום תחושת ההקאות והבחילות. בשלב שני למנוע עייפות. בשלב השלישי לצמצם כאבים .

חמצון נכון חשוב בשלבים, שהבטן לוחצת על הסרעפת וקשה יותר לנשום. חמצון תקין חשוב לעובר, אך בו בזמן גם לבריאות האישה. האישה תחוש יותר חיוניות, תפקודיה ישתפרו, והסיכויים להריון בריא ולידה תקינה משתפרים.

 תזונה מאוזנת חשובה לבריאות האישה והתינוק בזמן ההיריון ואחריו:

מומלץ להוסיף לתזונה דג סלמון, אגוזי מלך ועוד.

לאכול מזון מאוזן ומגוון ולא רק פחמימות ובוודאי לא רק פחמימות ריקות.

דוגמא למזון מאוזן -כאשר את אוכלת אורז (עדיף מלא), יש לצרפו למוצר אחר לדוגמא עדשים ירקות חיים פירות ועוד.

חשוב לעודד יצירת רכיבים חיוניים ומאוזנים שהתאים בגוף יודעים לייצרם, בתנאי שיסופקו להם הכלים המתאימים לכך. תאי הגוף מייצרים רכיבים חיוניים אשר מסייעים לתאים להתפתח ולשכפל את עצמם באופן נורמלי ותפקידם לשמור על יצירת תאים חדשים ותקינים, לשמור על תאים קיימים מפגעי היומיום ולנטרל תאים פגומים.

כלים יעילים לאיזון, להריון בריא ולתינוק בריא:

לא תמיד ניתן ליישם זאת דרך התזונה, לכן אנו מפתחים שיטות ורכיבי תזונה טבעיים שיכולים להוות כלים נאותים להתפתחות תקינה ולתפקוד תקין של תאי הגוף ומערכותיו, וכמובן חיוניים גם להתפתחות הריון בריאותינוק בריא.

לאור מחקרים שנעשו בעולם מפתחת חברת טבעוני רכבי תזונה ממוקדים וטבעיים, המהווים כלים יעילים לאיזון תפקודי התאים.

הרכיבים המתאימים להתפתחות תקינה של הריון והעובר הם ביוטיב, ואומגטיב ותא חמצני-2.

ביוטיב להריון בריא :

תוסף  תזונה המכיל איזון ייחודי של חומצות שומן חיוניות ללא סינטוז, המאפשר איזון במיוחד בתקופת ההיריון. האיזון משפיע לטובה מהמברנות של התאים ועד שמירה על המערכת ההורמונלית, מערכות העצב והעור.  נשים שצורכות את הביוטיב לפני ובזמן ההיריון ובתקופת ההנקה, מדווחת על שיפור ניכר בהרגשה הכללית.נשים מדווחות כי מראה עורם טוב וגמיש העור לח בצורה טובה וסימני המתיחה עדינים יותר.
אחוז ניכר של נשים לאחר לידה סובלות מדיכאון ברמות חומרה שונות. נשים שצרכו ביוטיב מועדות פחות, באופן משמעותי, לסבול מדיכאון, או מחוסר איזון רגשי לאחר הלידה ומבחילות בזמן ההיריון.

תא חמצני-2 להריון בריא:

תוסף תזונה טבעי נוסף, החיוני להריון בריא, נקרא תא-חמצני-2 הוא בריא להתפתחות התינוק, בזכות שלמות האיזון ברכיבי התזונה הטבעיים ובזכות החמצן המולקולרי שנמצא בו.

האיזון התזונתי המלא ,יחד עם החמצן המולקולרי מסייעים לתאים לייצר את אנרגיית החיים, הנחוצה תמיד וכפליים בהריון.

כך נמנעים מהאישה ההרה חולשות קשות ומחסור ברכיבים כמו: ברזל, ויטמין B12

אומגטיב טוב להריון בריא:

אומגטיב חשוב להתפתחות מוח העובר בשלושת חודשי ההיריון האחרונים.