הסיוע המקובל כיום במסגרת הרפואה הקונבנציונלית הינו מתן ריטלין או קונצרטה. תרופות אלו משפרות בחלק מהמצבים מעט מבעיית הריכוז והלמידה. אך תופעות הלוואי  שלהן  בעיקר עם ריטלין מוכרות ורבות.

ריטלין – כיצד פועל

ריטלין פועל במוח כתחליף לדופמין הטבעי. למעשה הוא דומה במידה רבה למרבית החומרים המשפיעים בדרך כימית על מצב הרוח, כמו: הרואין, קוקאין,  אלכוהול, סיגריות, קפאין, ותרופות מעוררות.

ריטלין היא התרופה המועדפת על ידי הרופאים והפסיכיאטרים המטפלים בילדים היפראקטיביים או בילדים עם בעיות קשב וריכוז, אך תופעות הלוואי מעלות סימני שאלה רבים.

אבל,  לריטלין  יש שלל תופעות לוואי, לעיתים קשות יותר. דווקא בגלל פעולתה דמויות הדופמין, הוא  מסוגל לחולל שמות במוח. אצל ילדים רבים המטופלים בתרופה ריטלין , חל היפוך מוגזם, והם נעשים רדומים וחסרי חיות. נגרם להם דיכוי תיאבון, אובדן משקל, הפרעות גדילה, מגושמות נפשית.  הורים רבים מתלוננים שהילד מתנהג ונראה כמו "זומבי".

שימוש כרוני במנות גדולות של ריטלין גורם לעיתים קרובות להפרעות פרנואידיות, התקפי זעם, חוסר מנוחה וחשדנות, דיכאון ושינויים במצבי הרוח, הפרעות שינה, והופעת טיקים.

ריטלין מתחרה עם דופמין על קולטנים במוח ולכן מפריע מבחינה גופנית לגדילה והתפתחות וגם להתפתחות רגשית. אנו ממליצים על שיטה חלופית לתרופות המקובלות בשוק.

המלצות להתמודדות עם בעיות קשב וריכוז:

תוספי התזונה הטבעיים: ביוטיב, או סטביליום, בהתאם לחומרת הבעיה,

התוצאה: שיפור באיזון תפקודים ושיפור בריכוז וביכולת הלמידה.

ביוטיב –  מכיל חומצות שומן חיוניות לאיזון מערכות רבות בגוף. חומצות שומן אילו משפרות בין היתר  את יכולת הלמידה, הקשב והריכוז ואת האיזון ההורמונלי.

סטביליום – מכיל רכיבים שהוכחו כמתאימים לבעיות מורכבות של התנהגות היפר אקטיבית, קשיי למידה, בעיות קשב וריכוז, שינויים במצב הרוח, דיכאון וחרדות. חשוב בתמיכה בהיפר אקטיביות.

אוליגוטיב  MAN-CU– משפר את חוסר האיזון, הריכוז, הפתיחות והרגישות של האדם.

אוליגוטיב LIT –  מעודד הרפיה של מתחים וחרדות, משפר את מצב הרוח ומסייע לריכוז.

 לבעיות מורכבות יותר:

  • תא חמצני-2: תוסף תזונה טבעי המתאים לאנשים אשר תזונתם לקויה. תא-חמצני-2  מסייע לשיפור החמצון בדם, לאיזון הרכיבים התזונתיים בגוף ושיפור הזיכרון.
  • קיירטיב: תוסף תזונה טבעי לאנשים שרגישים למחלות, כגון: זיהומיםבמערכת הנשימה, נזלתדלקות גרוןריאות או אוזניים.
  • אוליגוטיב ZNC+CHR: זרזים המתאימים לאנשים אשר בעייתם נובעת מרגישות לסוכרים, או כמהים לפחמימות ולסוכרים.
  • ביוקל-מועשר: לאיזון מערכת העיכולביוקל-מועשר אבקה טבעית של סיבים פרה ביוטיב טבעית המסייעת לעיכול תקין.
  • קלטיב: לבעיות של גזיםכאבי בטן וחוסר עיכול המזון,מומלץ לצרוך לקלטיב.

כאשר מדובר  בילדים – על ההורים, המורים והגננות לשתף פעולה כדי להצליח ולהגיע לתוצאות . בעוד שמבוגרים (כמו סטודנטים) המעוניינים לטפל בבעיה, צריכים לקחת יוזמה וליישם את ההמלצות.

טיפ טבעוני – איזון התזונה, תרגול נשימות ופעילות גופנית הם חלק חשוב בפתירת הבעיה של קשיי למידה ובעיות קשב וריכוז.