המשבר הכלכלי עלול לפגוע בבריאותם הרגשית והפיזית של אנשים רבים. הירידות הגדולות בבורסה פוגעות באנשים האמידים שבינינו, אך לא רק, המשבר פוגע  גם בשכבות רבות אחרות באוכלוסיה עקב המיתון המאיים בפתח ויותר מכך אי הוודאות הניכרת הקיימת.מהניסיון הקיים בעולם ממשברים כלכליים בעבר, תוארו מקרים רבים של התקפי לבשבץ מוחיבעיות עיכולדיכאון וחרדה, עליה ברמת ההתאבדויות, החרפת מחלות קיימות, ירידה משמעותית באיכות החיים ועוד.הלחץ הרגשי, גורם למערכות שונות בגוף לפעול במרץ רב מידי וזה עלול לבוא על חשבון מערכות אחרות חיוניות לא פחות עד שנגרם סטרס חמצוני בגוף.בזמן המתח הנפשי המערכות נכנסות למגננה ולמצב חרום, כאשר מערכת העצבים מכוונת את הפעילות הכללית להפעלה מואצת של מערכות החרום בלבד כמו המוח, הלב, הנשימה והכבד ומתישים אותם ובכך נמנעת אספקת סדירה של רכיבים חיוניים כחמצן ועוד לאיברים כמו העור, השרירים, מערכת העיכול וכו'. המערכות:  ההורמונאליות העיכול, הדם ועוד קורסות תחת העומס והנשימה הופכת לשטחית ולכן אספקת החמצן הכללית יורדת כך שמערכות הגוף חייבות לנתב את הקיים לפי סדר החיוניות לחיים.המתח והעייפות שמצטברים בצוואר, בשכמות ובטרפזים, מובילים לכך שהשרירים באזורים אלה נשחקים, מתאבנים, נחלשים ונתפסים, כל אלו גורמים לזרימה מועטה של דם לראש, והביטוי הנפשי כתוצאה מכך עלול להביא לדיכאון, חרדה, לאות, פחד, חוסר ריכוז ועד לחוסר תפקוד פיזי, נפשי ומנטלי.כל אלו מובילים למצב הנקרא סטרס חמצוני, הסטרס החמצוני מעמיק את הנזקים הקיימים וגורם לנזקים חדשים קשים הן מבחינה פיזית ונפשית.אם כן, במצב סטרס ולחץ, אנו נתונים למצב היכול להרוס תהליכים רבים בגוף ולכן עלינו לפעול בכל דרך כדי לצמצם את הנזקים מראש וזה אפשרי.בעבר הגברים היו אלו שניזוקו יותר מבעיות כלכליות וממצב של מיתון, כיום נשים נפגעות לא פחות כי כיום הם הפכו לחלק חשוב בכלכלת המשפחה.

הטיפול הטבעי למתח כלכלי – על פי שיטת טבעוני

הטיפול המלא מונע את נזקי הלחץ המצטברים וממתן את תגובת המערכת ללחץ, ומצד שני מטפל באנשים אשר נפגעו מהלחץ.

את הטיפול המומלץ ניתן לקבל בקליניקה לאחר אבחון מעמיק אצל יצחק טבעוני.

הטיפול מומלץ לאיזון תפקודי מערכת העצבים, ולהגנה של מערכות הגוף מנזקי הסטרס, החרדה, והדיכאון. חשוב לנו בטיפול להעניק לגוף הרכב מיוחד של חומצות אמינו יחד עם חומצות שומן המהוות קטליזאטור לאיזון התקשורת  בין הסינפסות – הגורם החשוב לתפקוד תקין במערכת העצבים.

מטרת הטיפול:

  • שומר על תאי העצב מנזקים הנגרמים עקב הלחץ
  • מצמצם את הנזקים של הסטרס החמצוני והרדיקלים החופשיים הנוצרים עקב הלחץ הנפשי והחרדות.
  • מאפשר למערכות הפנימיות והעצביות לתקשר היטב ביניהן ולעבוד באיזון.
  • משפר את ההתמודדות היומיומית מול הלחצים.
  • מרומם את מצב הרוח  ומשפר את שמחת החיים והחיוניות שלנו.
  • מונע שיבושים מנטליים ופיזיים כתוצאה ממצבים של לחץ, מתח, חרדה ודיכאון.
  • מסייע באיזון מצבים של פאניקה ברמות השונות.
  • מאפשר תפקוד מלא תחת תנאי לחץ מתוך שלווה פנימית.
  • חשוב שהטיפול הניתן יהיה יעיל ואינו ממכר! הוא פועל לאיזון מערכות הגוף ואינו משבש תפקודים, כפי שאנו מכירים מתרופות כימיות או טבעיות אחרות. להפך, משפר את החיות והערנות ביום תוך כדי הרפיה ושליטה ברגשות ומשפר את ההרפיה החשובה לשינה טובה בלילה.
  • הטיפול מאזן את תפקודי תאי העצב הבודדים ועד לאיזון המערכת העצבים המרכזית. מאזן בין המערכת הסימפטית לפרה-סימפטית.

מומלץ לאנשים  הסובלים מסטרס ממושך כמו: עייפות, לאות, דיכאון, חרדות, ירידה בזיכרוןובריכוז,בעיות שינה, חולשת שרירים, חוסר או עודף תיאבון, סטרס חמצוני, פגיעה במראה העור – מעכב את נזקי הגיל, במניעת נזקי הלחץ והבעיות הנפשיות,

בטיפול במחלות רגשיות רבות בבקרת מטפל – ניתן לקחת יחד עם תרופות אחרות, לאיזון פחדים מכל הסוגים,לשיפור מצב הרוח ולתחושה של כיף ורוגע ממושכת ויציבה.

טיפים נוספים לאיזון הגוף ממצבי סטרס!

  • כדי לעודד זרימת דם תקינה וכלי דם, רצוי לעסות עם קצות האצבעות את הקרקפת על ידי לחץ על נקודות רבות בקרקפת ובפנים.
  • רצוי לעסות את הקרקפת בתנועות סיבוביות בכל נקודות הקרקפת (העיסוי מקיף את כל אזור הקרקפת), במקלחת מומלץ להקדיש כמה דקות לאזור ולעסות עם זרם מים חמימים ונעימים. בנוסף, מומלץ לעסות את הצוואר והכתפיים על ידי הברשה עם מברשת העשויה שיער טבעי לעיסוי הגב המעניקה אפשרות לזרימת דם תקינה לגולגולת.
  • תזונה – לאיזון תזונתי חשיבות רבה גם במניעה וטיפול בבעיות רגשיות. במצבי לחץ מומלץ לאכול מזון המורכב מירקות, פירות דגנים, קטניות, אגוזים וכו'.
  • מי שמוכרח מתוק: אפשר שוקולד, אך עדיף מריר.

נשימות – מומלץ לשאוף אוויר בכמות גדולה לאזור הבטן ולשחרר בהדרגה ובאופן ממושך.