טיפים לשמירה על חום הגוף לימי חורף

  • זה הזמן להתפנק במאכליםובשתייה חמימים לאורך כל היום. האוכל והשתייה החמימים מאפשרים את המרצת זרימת הדם ושיפורתפקודי מערכות ההגנה.
  • הימנעו מאכילה ושתייה של מוצרים קרים.
  • הוסיפו למזון ולשתיה תבלינים כקינמוןהל,כורכוםפלפל שחורשומרטימיןג'ינג'רוציפורןהמחממים את הגוף בתקופות חורף.
  • לאנשים הרגישים למחלות חורף ולמניעת יצירתליחהרבה, מומלץ להימנע מאכילה ושתייה של מוצרי חלב, הגורמים ליצירת ליחה מופרזת ולחסימת המערכת הלימפתית. עודף ליחה משבש את תפקודי מערכת ההגנה.
  • בחורף הרבו בפעילות גופנית לאורך היום כדי להתחמם וכדי להמריץ את מחזור הדם.
  • במידה ואתם מתחילים לזהות סימנים ראשונים המקדימים למחלה, רצוי לאכול מרק חםכדי לשפר את ההתמודדות מול המחלה. מומלץ כי המרק יכיל: בצל להמסת הצטברות הליחה, שום המכיל רכיבים אנטי בקטריאליים, בטטה וגזר המכילים בטא קרוטן התורם ליציבות המערכת החיסונית ומשמש כאנטי אוקסידנט טוב, סלרי עלים ושורש המכילים ויטמין C, טימין המכיל רכיבים המונעים התרבות בקטריאלית בגרון, מעט פפריקה סודנית לחימום הגוף ולהמרצת מחזור הדם. רצוי להימנע מאבקת מרק (המכילה מונו סודיום גלוטמט) הגורמת לרגישות ולחולשה של מערכות ההגנה ומגבירה את הסיכון לחלות ביתר קלות, במקום ניתן להוסיף עשבי תיבול כמו שמיר ופטרוזיליה.

גם לתינוקות ניתן להוסיף קינמון וג'ינג'ר מעט במחית הפירות